De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel VersaTip (2000-6) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bruna20 11-03-2021

Handige soldeerbout

Handige draadloze soldeerbout
ik wou een handig toestel voor pyrografie. Omdat deze soldeerbout op gas werkt had die mijn voorkeur. Na het openen van de verpakking kwam een leuk blik tevoorschijn, waarin de soldeerbout en de hulpstukjes netjes verpakt zijn. Jammer genoeg ontbreekt het hulpstuk voor houtbranding. Dit moet extra aangekocht worden. Na het vullenmet ISO gas werkte de bout direct. Er zit een kinderbeveiliging op die je met beide handen moet bedienen. Regelbare vlam. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is wat betreft het gebruik van de hulpstukjes nihil, wat zeer jammer is. Je kan best op de website van Dremel de video bekijken.

Pluspunten Licht, netjes opgeborgen, direct bruikbaar, makkelijk regelbaar voor gewenste temperatuur
Minpunten Geen handleiding voor de toepassingen Geen hulpstuk voor pyrografie

FemkeB 10-03-2021

Draadloze soldeerbout

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Na lang wachten ben ik aan de slag gegaan met de Dremel Versatip. Ik zocht al langer een soldeerbout die draadloos was. De Versatip wordt geleverd in een metalen doos. Alles heeft netjes zijn plek. De soldeertip die erbij geleverd wordt is ideaal voor het werken aan kleine electronica. Je kan met deze tip ook wat pyrografie doen. Echt ideaal is het niet. Aan de tip zit een kleine openingen waar de hete lucht ontsnapt. Hierdoor kan je brandvlekken krijgen. Oppassen dus hoe je hem vastneemt. Voordeel van deze VERSATIP is dat hij snel opwarmt. Na een 30 seconden is hij al goed heet om aan de slag te gaan. Hij beschikt ook over een handig stuk dat hij nooit kan wegrollen en dat de warme tip van tafel ligt.
Er zit ook een “mes” bij als tip. Deze is super handig voor het afsnijden van veters of nylon koord als je niet wil dat ze gaan rafelen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Snel warm
  • Makkelijk mee te nemen.

Minpunten

• Matig opbergsysteem
  • Werkt op gas, dus je hebt altijd gas nodig.

Catsy 09-03-2021

Makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Ligt makkelijk in de hand, geen kabel die in de weg zit. Warmt snel op. Makkelijk neer te zetten. Werkt fijn.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Ligt goed in de hand, goed hanteerbaar
  • Makkelijk neer te zetten

Charline Helsmoortel 05-03-2021

Veilig, snel warm, verschillende toepassingen

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Ik had mij opgegeven om dit product te testen, omdat ik in bijberoep zilversmid ben en aan de hand van de beschreven functies dacht dat dit product een waardevolle bijdrage zou leveren. Helaas is het product helemaal niet geschikt voor zilver, omdat het niet warm genoeg wordt. Solderen op zilver lukt niet met zilversoldeer, maar wel met het meegeleverde soldeer, maar dat houdt niet goed genoeg en kan ook niet in de pekel. Zilver snijden lukte helaas ook niet. Hierdoor ben ik wel een beetje teleurgesteld in het product, omdat ik hoge verwachtingen had. Ik heb het product dan wel gebruikt om hout te branden en lijm te verwijderen, daar is het prima voor. Zeer veilig dankzij de beveiliging en snel opgewarmd.

Pluspunten

• Veilig
  • Snel warm
  • Verschillende toepassingen

Minpunten

• Werkt niet op zilver

SabbeRubbish 05-03-2021

Veelzijdig, maar niet voor beginners

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Prima product met heel veel opzetstukken en handige opbergkoffer.
Vlam wordt heel warm, en het opvullen gaat heel makkelijk met een busje butaangas (apart te voorzien).
Het feit dat deze draadloos is en op gas werkt is bijzonder handig en dus overal gemakkelijk en snel in te zetten.
Let wel op dat je hierdoor de bout niet heel dicht kan vasthouden en best wel ver blijft met je hand van waar je aan het werken bent, da’s niet zo handig voor fijne klussen. Dit lukt wel bij het houtbranden, maar vergt toch heel wat oefening. Dus voor het fijnere werk is dit waarschijnlijk niet zo handig.
Grootste probleem bij dit product is de beperkte handleiding. Je moet al goed weten hoe elk van de verschillende klussen aangepakt moeten worden, en waar je op moet letten, want de handleiding is erg summier. Dus zeker niet aan te raden voor de beginners!

Pluspunten

• Handig
  • Vele opzetstukken

Minpunten

• Beperkte handleiding
  • Warmte zorgt voor ver vasthouden van de pen
  • Dus niet geschikt voor fijner werk

Janske87 04-03-2021

veelzijdige tool

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

De eerste indruk bij het open van de doos een aangename verrassing.
Alle hulpstukken incl het apparaat zitten in een mooie stevige doos die je goed kan opbergen.
Het toestel zelf dan: het licht zeer goed in de hand en is zeker geen zwaar gewicht, ook al is hij volledig gevuld het blijft ligt in de hand. Door het butaangas is deze zeer snel op temperatuur en kan je in enkele seconden doen wat je wilt. Is het nu solderen, branden, verhitten, snijden voor je het weet is de klus geklaard.
Voorlopig heb ik enkel het snijden en solderen gebruikt. Het snijden ging ongelooflijk vlot, dit had ik niet verwacht. Het solderen was wat moeilijker, de punt is niet gemaakt om echt fijn werk te doen aan printplaten. ook de temperatuur rond de bout is te hoog op fijne dingen te solderen die ergens vlak naast zitten. Je zou zo de condensators of wat dan ook doen smelten.
Ook de meegeleverde tin draad is van matige kwaliteit, heb mijn eigen draad gebruikt en toen ging het veel beter.

Conclusie: veelzijdig product dat doet waar het voor gemaakt is zonder kabel of dergelijk voor nog een schappelijke prijs.

Pluspunten

• ligt gewicht
  • kabel vrij
  • niet duur
  • snel warm

Minpunten

• stralings warmte